بیروباوەڕی عەبدوڵڵا کوڕی موبارەک
عەبدوڵڵا کوڕی موبارەک. |
أبو الفتح المقدسي رەحمەتی الله لێی بێت لە (مختصر الحجة علی تارك المحجة) وتی :
قال ابن مبارك رحمه الله:
أدركت الناس بمكة والمدينة والكوفة والبصرة وبمصر وخراسان فأدركتهم مجتمعين علی السنة والجماعة: ابن مبارك (رەحمەتی الله لێی بێت) وتی:
گەیشتوم بەخەلکی (بەزانایان) لە مەککە و مەدینە و کوفە و بەصرە و لە میصڕ و خوراسان گەیشتووم پێیان بەوەی کۆدەنگن لەسەر ئەوەی ئەمە مەنهەجی سوننەت و جەماعەتە:
- من شهد أن لا إله إلا الله، وأن محمد عبده ورسوله، وفوض الأمر إلی الله عزوجل.[هەرکەسێک شایەتی بدات بەوەی کە هیچ پەرستراوێک نییە بەحەق شایەنی پەرستن بێت تەنها الله نەبێت، وە محمدیش (صلی الله عليه وسلم) بەندە و نێردراوی الله ـیە، وە کاروباریشی بسپێرێت بە الله عزوجل].
- وعلم أن كل شيء بقضاء الله وقدره، والخير والشر، والكفر والإيمان. [وە زانی کە هەموو شتێک بە قەزا ـی الله و قەدەرەکەیەتی، وە چاکە و خراپە وە کوفر و ئیمانیش هەمووی بە قەزا و قەدەری الله ـن].
- وعرف حق السلف الماضين الذين اختارهم الله عزوجل لصحبة نبيه صلی الله علیه وسلم.[وە حەق و فەزڵ و پلەوپایەی پێشینانی رابردوو بزانێت ئەوانەی کە الله عزوجل هەلیبژاردوون بۆ هاوەلێتیکردنی پێغەمبەرەکەی (صلی الله علیه وسلم)].
- وقدم أبا بكر الصديق، وعمر بن الخطاب، وعثمان بن عفان، وعلي بن أبي طالب رضوان الله عليهم أجمعين.[وە ئەبوبەکری سدیق و عمر ـی کوڕی الخطاب و عثمان ـی کوڕی عفان و علي کوڕی أبي طالب ـی پێشبخا بەسەر ئەوانی تردا (الله لە هەموویان رازی بێت)].
- وترحم أصحاب رسول الله صلی الله عليه وسلم كبيرهم وصغيرهم، وحدث بفضائلهم، وأمسك عما شجر بينهم.[وە ڕەحمەت ناردن بۆ هاوەڵانی نێردراوی الله (صلی الله عليه وسلم) گەورەکانیان و بچووکەکانیان (الله لەهەموویان رازی بێت)، وە باسی فەزڵ و پلەوپایەیانی بکات، وە بێدەنگ دەبوو لەو شتانەی روویداوە لەنێوانیان و باسی نەدەکرد].
- وصلی العيدين والعرفات والجماعات مع كل إمام بر أو فاجر. [وە نوێژی هەردوو جەژنەکان و عەرەفات و جەماعەتەکانی ئەنجامدەدا لەگەڵ هەموو پێشەوایەک جا پێشەواکە چاکەکاربێت یان خراپەکار].
- والقرآن كلام الله وتنزيله، ليس بمخلوق. [وە ئیمانی وابێت کە قورئان کەلامی الله ـیە و هەر لەلایەن ئەویشەوە دابەزێنراوە، مەخلوق نییە].
- والإيمان قول وعمل ونية مع إصابة السنة.[ئیمانیش بریتیە لە: وتە و کردەوە و نیەت لەگەڵ پێکانی سوننەت].
- والإيمان يزيد وينقص بالقلب والجوارح. [وە ئیمانیش زیاد دەبێت و کەمیش دەبێت بە دڵ و ئەندامەکانی لاشە].
- والجهاد ماض منذ بعث الله محمدا صلی الله عليه وسلم إلی آخر عصابة يقاتلون الدجال لا يضرهم جور جائر. [وە جیهادکردنیش بەردەوامە لەوکاتەوەی کە الله تعالی محمدی ناردووە (صلی الله عليه وسلم) تاکو دواهەمین کۆمەڵ کەوا کوشتاری دەجال دەکەن، زوڵم و ستەمی ستەمکاریش زیانیان پێ ناگەیەنێت].
- والإيمان بعذاب القبر ومنكر ونكير. [وە ئیمان هێنان بە سزای گوڕ و بەمەلائیکەتی مونکەر و مەلائیکەتی نەکیر].
- والحوض. [ئیمان هێنان بە حەوزی پێغەمبەر (صلی الله عليه وسلم)].
- والشفاعة. [وە ئیمان هێنان بەشەفاعەت لە ڕۆژی دواییدا].
- والميزان. [وە ئیمان هێنان بە تەرازوو کە کردەوە چاک و خراپەکانی بەندەکانی پێ دەکێشرێت].
- وأهل الجنة یرون ربهم عزوجل. [وە ئیمان هێنان بەوەی کە ئەهلی بەهەشت پەروەردگاریان دەبینن عزوجل].
- وما أتت به الأنبياء والرسل عليهم الصلاة والصلام نؤمن به، ولا تضرب لها الأمثال. [وە ئیمان هێنان بەوەی پێغەمبەران و نێردراوان پێی هاتوون (عليهم الصلاة والسلام) ئیمانی پێ بهێنین، وە نموونەشی پێ نەهێنرێتەوە].
- وأن صفة أهل السنة الأخذ بكتاب الله عزوجل، والأحاديث رسول الله صلی الله عليه وسلم، وأحاديث الصحابة رضي الله عنهم أجمعين وترك الرأي والقياس. [وە سیفەتی ئەهلی سوننەت بریتیە لە: دەستگرتن بە کتابی الله (قورئان) و بەفەرموودەکانی نێردراوی الله (صلی الله عليه وسلم) و بە فەرموودەکانی هاوەڵان (الله لێیان رازی بێت) و وازهێنان لە رەئي و قیاسی باطل].
فهذا الذي أدركت عليه علماءنا القدماء، فرزقنا الله وإياكم الاستقامة واللحوق بالصالحين.
[ئا ئەمە ئەم بیروباوەڕەیە کەوا گەیشتم بە زانا کۆنەکانمان، الله تعالی ئیستیقامە و خۆڕاگری و گەیشتن بەچاکەکارانمان پێ ببەخشێت].
[📚 الجامع في عقائد ورسائل أهل السنة والأثر/ اعتقاد أبي عبدالرحمن الحنظلي عبدالله بن المبارك/ مجمل اعتقاد أهل السنة والجماعة: لاپەڕە/ 197_198].